De Dacia Jogger is ondanks zijn met cross-elementen overladen uiterlijk een broodnuchtere stationwagen in de subcompacte klasse. Tegenwoordig een echt zeldzaam soort auto dus. De Jogger is momenteel te krijgen met een 110 pk sterke 1.0 TCe én met een 10o pk sterke 1.o TCe die naast benzine ook lpg lust. Beide machines zijn altijd aan een handgeschakelde vijfbak geknoopt. Binnenkort komt de Dacia Jogger beschikbaar als Hybrid. Dat is de eerste hybride Dacia ooit!
De Dacia Jogger Hybrid 140 krijgt een van Renault-modellen bekende hybride aandrijflijn. Het gaat om de aandrijflijn die je ook in Renault Clio Hybrid 140 vindt. Een bijzonder stukje techniek dus, die hybride aandrijflijn is namelijk vrij bijzonder van opzet. Zo krijgt ook de Dacia Jogger Hybrid een atmosferische 90 pk sterke 1.6, een 50 pk sterke elektromotor en een krachtige starter-generator, een mechanische vierbak en twee elektronische versnellingen. Het gecombineerd vermogen bedraagt 140 pk en volgens Dacia bedraagt de totale actieradius een bepaald niet verkeerde 900 kilometer.
Dacia Jogger Hybrid 140 is de enige Jogger met een digitaal instrumentarium.
In het interieur herken je de Jogger Hybrid 140 natuurlijk aan zijn automaathendel, die vind je immers in geen enkele andere Jogger. Maar er is nog een opvallend herkenningspunt. De Dacia Jogger Hybrid 140 is namelijk – in ieder geval vooralsnog – de enige Jogger met een 7-inch digitaal instrumentarium. Een elektronische handrem is standaard, hetzelfde geldt voor een flinke opbergbak in de middentunnel.
Wat de Dacia Jogger Hybrid 140 in Nederland gaat kosten, is nog niet bekend. De Dacia Jogger – waarvan dit jaar al 1.109 stuks zijn verkocht – heeft een vanafprijs van €21.150. Voor dat bedrag heeft de Jogger de 100 pk sterke 1.0 TCe Bi-Fuel onder de kap en is hij uitgevoerd als Essential. De Jogger met 110 pk sterke 1.0 TCe kost €23.550 maar is dan wel direct uitgevoerd als Expression. Ook de Jogger Hybrid 140 komt beschikbaar als vijf- en als zevenzitter.