Mercedes-Benz GLC ook als plug-in met dieselmotor

De Mercedes-Benz GLC is al met een uitgebreide reeks aandrijflijnen te krijgen. Er zijn mild-hybride benzine- en dieselversies en ook plug-in hybride machines: de GLC 300e en GLC 400e. Tot op heden hadden dus alle stekkerversies van de Mercedes-Benz GLC een benzinemotor, maar daar komt verandering in. AutoWeek kan na het werpen van een blik op de prijslijst van de GLC namelijk melden dat de SUV er nu ook als plug-in met dieselmotor is.
Mercedes-Benz GLC 300de een elektrische range van 112 tot 128 kilometer.
Mercedes-Benz heeft de prijslijst van de GLC namelijk stilletjes uitgebreid met de GLC 300de. De plug-in hybride Mercedes-Benz GLC 300de heeft een 197 pk en 440 Nm sterke 2.0 dieselmotor die samenwerkt met een 136 pk en 440 Nm sterke elektromotor die je kent van de stekkerversies met benzinemotor. Het systeemvermogen bedraagt 333 pk en 750 Nm en daarmee is het de GLC met het hoogste maximum koppel. De accu van de GLC 300de heeft net als die van de 300e en 400e een capaciteit van 31,2 kWh. De elektrische actieradius bedraagt een bepaald niet verkeerde 112-128 kilometer. Hoef je die actieradius niet te benaderen, dan trap je de Mercedes-Benz GLC 300de in 6,4 seconden naar een snelheid van 100 km/h. Zijn topsnelheid: 217 km/h en tot een snelheid van 140 km/h kun je elektrisch rijden.
De Mercedes-Benz 300de heeft in Nederland een vanafprijs van €76.438. Dat bedrag is voor de Business Line-uitvoering. De GLC 300de is er ook als Luxury Line (€79.584) en AMG Line (€83.214). Onlangs bracht Mercedes-Benz de 300de-aandrijflijn overigens ook naar de C-klasse.

Lees hier het gehele bericht